Cum ne pregătim pentru concediu – destinație, cazare, mâncare

by Home is where you cook
Cum ne pregatim pentru concediu - destinatie cazare mancare

Anul trecut vă povesteam aici despre ce și cum alegem să mâncăm în concediu. Anul acesta, situația s-a schimbat puțin. Chiar dacă mulți dintre noi nu ne așteptam ca planurile să ne fie date peste cap, asta nu înseamnă că nu ne putem adapta. 🙂 Așadar, vreau să vă povestesc puțin despre cum ne pregătim noi pentru concediu. Cum alegem destinația, în funcție de ce vrem să vizităm, cum alegem cazarea și, mai ales, cum ne descurcăm cu mâncarea. Pentru noi, multe dintre ele se aplicau și înainte. Acum însă, încercăm să fim mult mai atenți și selectivi. Și, îmi doresc să cred că mulți dintre noi alegem să călătorim în siguranță, pentru noi și familiile noastre.

Destinația? De câțiva ani, ne-am propus ca în fiecare an să ne petrecem cel puțin un concediu în țară. Pentru că, deși sunt multe lucruri în țara noastră cu care nu suntem de acord, este mult prea frumoasă ca să nu o explorăm. Și acum îmi aduc aminte de orele de geografie în care profesoara ne tot repeta cu mare mândrie că România are toate formele de relief. Și cât de norocoși suntem să le avem pe toate: câmpie, deal, munte, mare, deltă…Ei bine, în circumstanțele date, am decis ca anul acesta să rămânem aici. Și așa a început și căutarea mea de locuri de vizitat prin România. Da, eu sunt cea cu research-ul. Noroc că Tudor e ok cu toate ideile mele. 🙂

Mai trebuie să menționez și că, atunci când mi se pune pata pe ceva, nu prea reușești să îmi mai scoți ideea din cap. Așadar, de fiecare dată când văd un loc pe care mi-ar plăcea să îl vizitez, salvez repede link-ul. Platformele de social media vă oferă posibilitatea să vă creați grupuri diferite în care să vă organizați link-urile salvate. Eu le folosesc în mare parte pe cele de pe Facebook și Instagram. În general, îmi atrag atenția zonele panoramice, în natură, cu multă verdeață, muntoase și cu lacuri împrejur. Cred că nu sunt singura, așa-i? De aici, merg mai departe și caut să văd ce mai e de vizitat prin jur. Dacă găsesc încă 2-3 locuri, e clar o zonă de ținut minte.

Un aspect important pentru noi, atunci când ne hotărâm asupra unei destinații, e ca aceasta să nu fie foarte aglomerată. Nu doar acum, dar în general. Bineînțeles, în situația de față, acest lucru este obligatoriu. Ca să evităm aglomerația, încercăm să alegem strategic ziua de plecare și ziua de întoarcere. Ultima escapadă pe care am avut-o, săptămâna trecută, a fost de duminică pe marți.

De îndată ce am ales destinația, urmează căutarea pentru cazare. Aici, cel mai bun prieten al nostru, este Airbnb. Dacă nu aveți cont deja, puteți intra pe link și primiți un discount la prima rezervare. Ne place Airbnb pentru că, practic, putem să găsim cazarea pe care ne-o dorim. Au o grămadă de filtre pe care le puteți folosi cu încredere. Opțiunea nostră preferată este “Entire place” și, mai nou, “Cancellation Flexibility”. Spre exemplu, anul acesta am avut un mare noroc. În luna mai trebuia să mergem în Italia și aveam rezervat și plătit în întregime un apartament micuț la malul mării. Rezervarea o făcusem chiar în ianuarie când nici nu se punea problema să nu ajungem acolo. Cu toate acestea, ne-am oprit la varianta care ne oferea posibilitatea de a anula totul cu cel târziu o lună înainte și a ne primi toți banii înapoi.

Cum vă spuneam, foarte important pentru noi, e să alegem să stăm într-un loc doar pentru noi. Terasa, curtea, pot să fie comune, dar baia și bucătăria nu. Astfel, suntem foarte atenți la toate detaliile oferite de gazdă și ce ne pune la dispoziție. Aspectele cele mai importante sunt parcarea, baia, bucătăria cât de cât dotată și patul care să nu fie o canapea extensibilă. În general, ne dăm seama din poze la ce să ne așteptăm. Nu ni s-a întâmplat nicodată ca realitatea să nu bată cu ce ne-a fost prezentat pe site.

Vă spuneam că cel mai recent concediu pe care l-am avut a fost săptămâna trecută. Prin Airbnb i-am găsit pe cei de la Transylvania Log Cabins. Ne-a plăcut atât de mult locația încât nu am stat pe gânduri să facem rezervarea la ei. Am ales una din cabanele lor decorate într-un stil foarte rustic și primitor. Și, am avut la dispoziție absolut tot, cât să ne simțim ca acasă. Cabana, doar pentru noi, cu o prispă unde să ne relaxăm seara. Bucătăria dotată cu tot ce e nevoie, loc de luat masa, chiar și grătar afară. Totul decorat până în cel mai mic detaliu. Pozele vorbesc de la sine.

Cum ne pregatim pentru concediu - destinatie cazare mancare

Mai rămâne să vorbim puțin și depre mâncare. Că doar nu degeaba ne căutăm locuri cu bucătărie inclusă, nu? 🙂 Dacă anul trecut vă povesteam cum alegem localurile unde să mâncăm, anul acesta schimbăm puțin ideea. Din dorința de a intra în contact cu cât mai puțină lume și a limita locurile des frecventate, am plecat cu mâncare după noi. Sâmbăta, înainte de plecare, am mers la piață și am făcut toate cumpărăturile necesare. Avem noroc și că e vară și o salată e binevenită oricând. Deci, am avut multe legume la noi. Pentru micul dejun, am pregătit un borcan de granola și am luat iaurt grecesc cu niște fructe pe lângă. Este un mic dejun foarte sățios și ne-a dat energie pentru o zi întreagă plină de aventuri.

La drum, plecăm întotdeauna cu sandwich-uri la noi. Mai ales că ne place să ne plimbăm mult și să ne oprim din loc în loc ca să admirăm peisajele. Dacă stați 2-3 zile ca noi, puteți să vă și luați ceva gata gătit de acasă și doar puneți în frigider când ajungeți la destinație. Câteva exemple ar fi: hummus, chiftelele pentru burger-ul vegetarian cu cartof dulce și năut (le puteți prăji și asambla la locație), salată de vinete sau baba ghanoush. O ideea rapidă de cină pe care am avut-o noi a fost tofletă pe care o puteți prepara pe loc. Nu uitați și de condimente. Noi ne-am bazat că vom găsi sare și piper dar, alte condimente mai speciale, va trebui să le aveți de acasă. Sau le cumpărați din zonă.

Așadar, la planificarea concediului, nu uitați să bifați cele mai importante aspecte pentru a avea o vacanță fără griji. După cum v-am povestit, noi avem în vedere următoarele:

✓ destinații mai puțin aglomerate;

✓ cazare tip “entire place”;

✓ flexibilitate în anularea rezervării;

✓ baie proprie;

✓ bucătărie proprie;

✓ parcare;

✓ mâncare sau ingrediente pentru gătit.

Bineînțeles, nu am uitat nici de dezinfectant de mâini și mască de protecție. Mai ales că am știut că vom petrece ceva timp pe drum. De altfel, noi avem tot timpul dezinfectant în mașină și câte o mască în geantă.

Ce am făcut noi în ultimul concediu?  Ne-am relaxat, ne-am plimbat și am explorat împrejurimile. Vă las și câteva poze din locurile pe care le-am vizitat. 🙂